Rezolvare subiecte Test de antrenament 1 | Limba română, 2020

Pregătirea pentru examenul de bacalaureat este esențială, iar i-școala vine în ajutorul tău cu o serie de resurse valoroase. Descoperă 100 de variante bac romana pentru a-ți testa cunoștințele și a te familiariza cu tipologia întrebărilor. Dacă ești în căutarea unor teste bac romana sau teste de antrenament bac 2023 romana, ai ajuns în locul potrivit. De asemenea, oferim și teste de antrenament bac  matematica pentru cei care doresc să își consolideze aptitudinile matematice. Pentru a avea o idee clară despre ce te așteaptă anul acesta, consultă modelul bac romana 2023. Pentru cei care urmează filiera tehnologică, avem pregătite subiecte bac romana tehnologic. Și nu în ultimul rând, pentru cei care preferă formatul tradițional, punem la dispoziție subiecte bac romana pdf. Succes în pregătirea ta!

Cerințele de la subiectul I,Test de antrenament 1 | Limba română, 2020

SUBIECTUL I (50 de puncte)
Subiectul I 1 - BAC
A. Scrie pe foaia de examen, în enunțuri, răspunsul la fiecare dintre următoarele cerinţe cu privire la textul dat.
1. Indică sensul din text al secvenței începu a fierbe. 6 puncte

Sensul secvenței „începu a fierbe” se referă la agitația și mișcarea intensă a mării, sugerând ideea unei furtuni sau a unor condiții meteo nefavorabile pentru navigație.

2. Menționează două destinații ale celor care călătoresc cu vaporul, utilizând informaţiile din textul dat. 6 puncte

Două destinații ale celor care călătoresc cu vaporul, conform textului, sunt: Viena și Galați/Brăila.

3. Precizează perioada anului în care are loc călătoria descrisă de D. Bolintineanu, justificându-ți răspunsul cu o secvență semnificativă din textul dat. 6 puncte

Perioada anului în care are loc călătoria descrisă de D. Bolintineanu este toamna, deoarece se menționează „La 20 sept..” și descrierea vremii (vânt rece, ploaie repede) sugerează această anotimp.

4. Explică motivul pentru care căpitanul ordonă mutarea femeilor cu copii. 6 puncte

Căpitanul ordonă mutarea femeilor cu copii pentru a le proteja de asprimea vremii și pentru a le oferi un loc mai sigur și mai adăpostit.

5. Prezintă, în 30 – 50 de cuvinte, ce se întâmplă cu vaporul pe timp de furtună, aşa cum reiese din textul dat. 6 puncte

Pe timp de furtună, vaporul este afectat de vântul rece și violent care începe să bată de la coasta Europei. Marea devine agitată, valurile se ridică și se spumează. Mișcarea vaporului este perturbată, ceea ce provoacă disconfort pasagerilor. Căpitanul și echipajul sunt pe alertă și se pregătesc pentru orice eventualitate.

B. Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă peisajele influențează sau nu sentimentele unui călător, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din textul Călătorii în Moldova de D. Bolintineanu, cât și la experiența personală sau culturală. 20 de puncte
În redactarea textului, vei avea în vedere următoarele repere:
– formularea unei opinii faţă de problematica pusă în discuţie, enunţarea şi dezvoltarea corespunzătoare a două argumente adecvate opiniei și formularea unei concluzii pertinente; 14 puncte
– utilizarea corectă a conectorilor în argumentare, respectarea normelor limbii literare (norme de exprimare, de ortografie și de punctuație), aşezarea în pagină, lizibilitatea. 6 puncte
În vederea acordării punctajului pentru redactare, textul trebuie să aibă minimum 150 de cuvinte şi să dezvolte subiectul propus.

Rezolvare B.
Peisajele pot influența în mod semnificativ sentimentele unui călător. Conform descrierii lui D. Bolintineanu, frumusețea Bosforului, cu variația sa minunată și schimbările constante de forme și culori, oferă o priveliște care nu se saturează niciodată. Acest peisaj idilic poate induce sentimente de liniște, admirație și uimire. 

Cu toate acestea, pe măsură ce vremea se schimbă și furtuna începe, sentimentele pot trece de la admirație la anxietate sau teamă. Personal, am observat că peisajele montane mă fac să mă simt înviorat și plin de energie, în timp ce priveliștile oceanice mă induc într-o stare de calm și contemplare. 

Cultura populară este, de asemenea, plină de exemple în care peisajele joacă un rol crucial în influențarea emoțiilor, de la poezii la filme și muzică.

Cerințele de la subiectul II

Subiectul II 1 - BAC

Perspectiva narativă din fragmentul dat este omniscientă, unde naratorul cunoaște gândurile și sentimentele personajelor și poate oferi informații despre trecutul și viitorul lor. 

Acest lucru este evident din descrierea detaliată a personajelor, cum ar fi Cristina Madolschi și Tudor Stoenescu-Stoian, precum și din modul în care naratorul prezintă evenimentele și sentimentele personajelor.

Cerințele de la subiectul III

Subiectul III 1 - BAC

Poezia: „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga

Repere pentru elaborarea eseului:

Încadrarea textului poetic într-o perioadă, într-un curent cultural/literar sau într-o orientare tematică:

Poezia aparține modernismului literar, o perioadă în care poeții erau preocupați de explorarea adâncurilor sufletului uman și de relația dintre individ și univers.

Lucian Blaga, prin această poezie, se alătură moderniștilor prin abordarea sa filozofică asupra lumii și a misterului acesteia. El respinge raționalismul și analiza excesivă, alegând să păstreze și să amplifice misterul lumii.

Comentarea a două imagini/idei poetice relevante pentru tema textului poetic studiat:

Corola de minuni a lumii: Această imagine sugerează frumusețea și misterul lumii, văzută ca o floare delicată și minunată. Blaga alege să nu „strivească” această corolă, adică să nu demistifice sau să analizeze excesiv frumusețea și misterul lumii.

Lumina altora vs. lumina mea: Blaga face o distincție între cei care folosesc lumina (raționalismul, analiza) pentru a demistifica lumea și el însuși, care folosește lumina sa pentru a amplifica misterul lumii. Acest contrast subliniază ideea că există diferite moduri de a aborda și de a înțelege lumea.

Analiza a două elemente de compoziție și de limbaj:

Titlu: Titlul poeziei, „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”, stabilește tonul și tema poeziei. Acesta sugerează o abordare reverențioasă și respectuoasă față de misterul lumii.

Motivul luminii: Lumina este folosită în mod repetat în poezie ca simbol al cunoașterii și al înțelegerii. Blaga folosește acest motiv pentru a sublinia diferența dintre abordarea sa față de lume și abordarea altora.

Concluzie: Lucian Blaga, în „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”, explorează relația dintre om și misterul universului. El alege să păstreze și să amplifice acest mister, în loc să îl demistifice. Prin aceasta, Blaga ne îndeamnă să privim lumea cu un sentiment de uimire și reverență, să apreciem frumusețea și complexitatea acesteia, fără a încerca să o reducem la simple explicații raționale.

Ce spun elevii care au folosit i-școala?

1 2 - BAC
2 - BAC

Vezi și Rezolvarea Subiectului III la Limba și Literatura Română | Bacalaureat 2023, profil uman

Ce spun elevii care au folosit i-școala?

Excelent! Profesionalism, seriozitate, talent, dedicare. Felicitări întregii echipe care a contribuit/contribuie la realizarea și îmbunătățirea acestei platforme!
Cursurile sunt foarte bine structurate si frumos prezentate. Le recomand cu toata increderea, mi-au fost de mare ajutor. Multumesc echipei I-scoala!
referinte pregatire BAC
testimonial pregatire bacalaureat
testimonial pregatire bacalaureat
Am avut nevoie pentru istorie de i-scoala si este foarte bun! M-a ajutat sa invat singura toata materia fiind video retinand mai usor. Am vorbit si cu Dl Profesor si m-a indrumat si dumnealui. Acesti 100 lei sunt cei mai buni 100 lei cheltuiti din viata mea! Am recomandat si serviciile dvs.mai departe.
Recomand, se pot lua note foarte mari! Eu am luat 9.5 la istorie mulțumita aplicatiei!
Recomand cu drag ! Cursurile sunt structurate foarte bine și atragatoare !
Recomand cu tot dragul! Cursurile sunt bine structurate și pe înțelesul tuturor.

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email și noi revenim cu resurse la tine