Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română
Cerințele de la subiectul I, Test de antrenament 2
A. Răspunsuri la cerințe
1. Sensul secvenței „aș fi mers […] mai departe pe același drum”:
Sensul acestei secvențe este că autorul ar fi continuat să urmeze aceeași cale sau direcție în viață dacă nu ar fi avut o anumită experiență sau întâlnire care l-a schimbat.
2. Facultatea la care era student prietenul lui P. P. Negulescu:
Prietenul lui P. P. Negulescu era student la Facultatea de Drept.
3. Pasiunea autorului înainte de venirea în București:
Pasiunea autorului era matematica, în special algebră. Acest lucru este susținut de faptul că în liceu își petrecea timpul liber rezolvând probleme de algebră și chiar redactase cursuri de geometrie și trigonometrie.
4. Motivul pentru care atmosfera din sala în care Titu Maiorescu își susținea cursul era greu de caracterizat:
Atmosfera era specială și unică, combinând seriozitatea și respectul pentru profesor cu nerăbdarea și entuziasmul studenților. Era o combinație de reculegere și nerăbdare, de ordine și așteptare.
5. Trăsătură morală a lui Titu Maiorescu:
Titu Maiorescu era un om serios, hotărât și aspru. Avea o atitudine stăpânită și solemnă, părând a fi foarte dedicat și serios în legătură cu responsabilitățile sale. Se poate spune că avea o mare integritate și dedicare față de munca sa.
B. Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă familia ne influențează sau nu în alegerea traseului educațional, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Amintiri despre Titu Maiorescu de P. P. Negulescu, cât și la experiența personală sau culturală. 20 de puncte
În redactarea textului, vei avea în vedere următoarele repere:
– formularea unei opinii faţă de problematica pusă în discuţie, enunţarea şi dezvoltarea corespunzătoare a două argumente adecvate opiniei și formularea unei concluzii pertinente; 14 puncte
– utilizarea corectă a conectorilor în argumentare, respectarea normelor limbii literare (norme de exprimare, de ortografie și de punctuație), aşezarea în pagină, lizibilitatea. 6 puncte
În vederea acordării punctajului pentru redactare, textul trebuie să aibă minimum 150 de cuvinte şi să dezvolte subiectul propus.
Rezolvare B.
Influența familiei în alegerea traseului educațional
Familia, ca nucleu primar al societății, joacă un rol esențial în formarea și dezvoltarea individului, având o influență semnificativă asupra deciziilor pe care acesta le ia în viață. Alegerea traseului educațional nu face excepție de la această regulă.
În fragmentul din „Amintiri despre Titu Maiorescu” de P. P. Negulescu, putem observa cum dorința familiei autorului era ca acesta să continue studiile într-o școală politehnică din străinătate. Aceasta este o dovadă clară a influenței pe care familia o poate avea asupra deciziilor educaționale ale unui individ. De multe ori, familia își dorește ce este mai bine pentru copil, bazându-se pe propriile experiențe, cunoștințe și aspirații.
Din perspectiva personală, am observat în numeroase rânduri cum părinții își îndrumă copiii spre anumite domenii, fie din dorința de a vedea copilul reușind într-un domeniu pe care ei îl consideră prestigios, fie din dorința de a continua o tradiție familială. Cu toate acestea, în era informației și a libertății de exprimare, tinerii au început să își dorească să exploreze și să decidă singuri calea pe care vor să o urmeze.
În concluzie, deși familia are o influență puternică asupra alegerea traseului educațional, este esențial ca individul să aibă libertatea de a-și alege propria cale, bazându-se pe pasiunile, interesele și aptitudinile sale. Familia ar trebui să servească drept ghid și suport, nu drept o constrângere.
Comentariu:
Poezia „Nu mai zăresc…” de Tudor Arghezi explorează sentimentul de nesiguranță și neliniște în fața necunoscutului.
Ideea poetică centrală este aceea a unei călătorii fără sfârșit pe o potecă care pare să nu aibă un scop clar.
Mijloacele artistice folosite, cum ar fi repetiția și întrebările retorice, amplifică sentimentul de incertitudine și introspecție.
Poezia sugerează că viața este o călătorie plină de necunoscute și că uneori suntem conduși de forțe pe care nu le înțelegem.
Cerințele de la subiectul III
Eseu despre „Baltagul” de Mihail Sadoveanu, respectând baremul de la examen
Introducere
Mihail Sadoveanu, unul dintre cei mai cunoscuți scriitori români, a creat numeroase opere literare care reflectă realitățile sociale, psihologice și morale ale vremii sale. Una dintre cele mai reprezentative lucrări ale sale este „Baltagul”, o operă narativă care prezintă particularitățile de construcție ale personajului principal, Vitoria Lipan.
Statutul social, psihologic și moral al Vitoriei Lipan
Vitoria Lipan este o femeie din mediul rural, cu un statut social definit de rolul său de mamă și soție. Ea este o gospodină pricepută, responsabilă de binele familiei sale.
Din punct de vedere psihologic, Vitoria este o femeie puternică, determinată și curajoasă, capabilă să își asume riscuri pentru a descoperi adevărul despre dispariția soțului său.
Moral, Vitoria este ghidată de principii solide, de loialitate față de familie și de dreptate.
Evidențierea unei trăsături a personajului prin două episoade comentate
O trăsătură definitorie a Vitoriei este determinarea sa. Acest lucru este evident în momentul în care decide să plece în căutarea soțului dispărut, în ciuda pericolelor și a obstacolelor pe care le-ar putea întâlni.
Un alt episod care subliniază această trăsătură este confruntarea cu cei care i-au omorât soțul. În loc să se lase copleșită de frică sau de durere, Vitoria își folosește inteligența și curajul pentru a aduce vinovații în fața justiției.
Analiza a două elemente de structură, de compoziție și de limbaj
Acțiunea și conflictul: Acțiunea romanului este construită în jurul căutării soțului dispărut al Vitoriei și a descoperirii adevărului despre moartea lui.
Conflictul principal este între Vitoria și cei care i-au omorât soțul, dar există și conflicte interioare, legate de doliul și durerea pe care le simte Vitoria.
Tehnici narative și perspectivă narativă:
Sadoveanu folosește o perspectivă narativă omniscientă, permițând cititorului să înțeleagă gândurile și sentimentele personajelor. De asemenea, autorul folosește descrieri detaliate pentru a crea o atmosferă autentică și pentru a sublinia trăirile personajelor.
În concluzie, „Baltagul” este o operă narativă complexă care prezintă particularitățile de construcție ale personajului Vitoria Lipan.
Prin intermediul acestei opere, Sadoveanu oferă o imagine profundă a societății rurale românești și a luptei individului pentru dreptate și adevăr.
Ce spun elevii care au folosit i-școala?
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 4 - BAC 1 2 - BAC](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/06/1-2-473x1024.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 5 - BAC 2 - BAC](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/06/2-629x1024.jpeg)
Vezi și Rezolvarea Subiectului III la Limba și Literatura Română | Bacalaureat 2023, profil uman
Ce spun elevii care au folosit i-școala?
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 6 - BAC Excelent! Profesionalism, seriozitate, talent, dedicare. Felicitări întregii echipe care a contribuit/contribuie la realizarea și îmbunătățirea acestei platforme!](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/02/recenzie-facebook-1.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 7 - BAC Cursurile sunt foarte bine structurate si frumos prezentate. Le recomand cu toata increderea, mi-au fost de mare ajutor. Multumesc echipei I-scoala!](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/02/recenzie-facebook-2.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 8 - BAC referinte pregatire BAC](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/06/3-819x1024.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 9 - BAC testimonial pregatire bacalaureat](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/06/1.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 10 - BAC testimonial pregatire bacalaureat](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/06/2-1.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 11 - BAC Am avut nevoie pentru istorie de i-scoala si este foarte bun! M-a ajutat sa invat singura toata materia fiind video retinand mai usor. Am vorbit si cu Dl Profesor si m-a indrumat si dumnealui. Acesti 100 lei sunt cei mai buni 100 lei cheltuiti din viata mea! Am recomandat si serviciile dvs.mai departe.](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/02/recenzie-facebook-3.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 12 - BAC Recomand, se pot lua note foarte mari! Eu am luat 9.5 la istorie mulțumita aplicatiei!](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/02/recenzie-facebook-4.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 13 - BAC Recomand cu drag ! Cursurile sunt structurate foarte bine și atragatoare !](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/02/recenzie-facebook-5.jpg)
![Rezolvare subiecte Test de antrenament 2 | Limba română 14 - BAC Recomand cu tot dragul! Cursurile sunt bine structurate și pe înțelesul tuturor.](https://i-scoala.ro/wp-content/uploads/2023/02/recenzie-facebook-6.jpg)